Balance

Træn balancen med effektive balanceøvelser.
Det er vigtigt, at du træner din balance, især hvis du har problemer med dine led på – det forbedrer musklernes samarbejde omkring det enkelte led. Jo stærkere dine muskler omkring leddene er, jo bedre beskytter de dine led.

Vær opmærksom på smerter og ubehag.
Hvis du har problemer med din balance, anbefaler vi, at du bliver undersøgt af din læge eller din fysioterapeut, inden du går i gang med øvelserne. Får du ondt eller bliver utilpas, når du udfører en bestemt balanceøvelse, skal du straks stoppe. Gå dog gerne videre til de næste øvelser.

Træn din balance dagligt.
Det tager ca. 15 minutter at gennemføre balanceøvelserne. For at opnå det bedste resultat, skal du træne én gang dagligt.
Du kan begynde med øvelse 1 og 2. Når du har fået en bedre balance, kan du fortsætte med øvelse 3, 4 og 5.

Balanceøvelser på film – sådan træner du bedst din balance (Kilde: iflg. Giftforeningen):
https://www.gigtforeningen.dk/et-sundt-liv/motion-og-traening/oevelser/balance/
Vælg "Balanceøvelser 1", "Balanceøvelser 2", "Balanceøvelser 3", "Balanceøvelser 4", eller "Balanceøvelser 5"
og tryk på afspil-knappen.

Se vedhæftede pdf-dokument

som viser/beskriver øvelser med Balance-pude (pdf)

Fem FITNESS-råd

  1. Få lagt et træningsprogram med hjælp fra en instruktør.
  2. Træn med en makker. I kan motivere hinanden og gribe ind, hvis vægten bliver for tung.
  3. Hvis noget føles for tungt, så gå et vægttrin ned. Pres ikke kroppen for hårdt.
  4. Træn ikke den samme muskelgruppe to dage i træk. Det er bedst at vente 48 timer mellem træningen.
  5. Husk væske og træn ikke, når du er alt for sulten.

Borg-skalaen

KHIF Kunstgræs project

Facebook: Fitness



• Hold orden i lokalet •

HJÆLP os med at holde orden i lokalet samt overholde "Husets regler".

 

Ordensregler

 

F I T N E S S  -

- holder dig i form !!!

Cirkeltræning (eksempel)

      

Facebook: KHIF