Slyngetræner

TRX træning eller slyngetræner er et træningsredskab der effektivt kan træne hele kroppen.
TRX træning er især effektivt til at træne core stabilitet og styrke, men kan også anvendes til en effektiv styrketræning.
TRX står for Total Resistance exercises. 

Se alle øvelser på videoen, og få en beskrivelse af hver enkelt øvelse nedenfor

  1. Jump squats: læn dig bagud og lad slyngen være spændt ud, hop så højt du kan og kom helt ned med bagdelen
  2. Pistol squats: igen skal der laves en squat, men denne gang kun på det ene ben, se om du kan strække modsatte ben frem foran dig. Her er der masser af vægt på dit ene lår, skift ben.
  3. Pistol jumpsquats: en kombination af de to ovenstående. Lav stadig en et-bens squat, men denne gang hopper du fra det ene ben og over på det andet.
  4. Biceps: denne kan godt være lidt teknisk svær. Læn dig bagud, hold albuerne helt stille og kør hænderne op til skuldrene, samtidig med du trækker skuldrene op mod hænderne. Stræk armene og bøj igen
  5. Pull ups: træk brystet op imellem dine hænder, albuerne skal så langt bagud og ud til siden som muligt
  6. Push ups: vend dig om, nu skal brystet ned mellem hænderne og albuerne skal igen så langt bagud og ud til siden som muligt.
  7. Triceps: læn dig forover og hav hænderne samlet. Hold albuerne helt stille og stræk armene over hovedet og bøj tilbage igen, så hænderne kommer om mod døren. Brug mavemusklerne til denne øvelse
  8. Bækkenløft med knætræk: så skal du ned og ligge på ryggen med fødderne i håndtagene. Løft dig op, så du ligger på skuldrebladene og spænder i bagdelen. Træk knæene ind mod brystet og stræk igen.
  9. Samle og sprede: bliv liggende på samme måde, men spred benene og saml fødderne igen 
  10. En kombination af knætrækket og samle og sprede: siger næsten sig selv, lav et træk med knæene op mod brystet, stræk ud igen, spred fødderne og samle dem igen.
  11. Planke med knætræk: så skal du lige vende, så maven peger nedad. Støt på enten hænder eller albuer, og træk dine knæ ind mod brystet, stræk dig ud igen.
  12. Skrå knætræk: samme øvelse, men nu trækker du bare skråt, dvs. op til den ene albue og derefter den anden
  13. Skiftevis træk med knæ: planke, hvor du trækker højre knæ op til brystet, så venstre. Skift så hurtigt du kan
  14. Sprede og samle: planke, hvor du kører fødderne fra hinanden og samler igen
  15. Fra albuer til hænder i planken: uha denne er hård. Du skal fra en albueplanke op i en planke på hænderne og ned igen. Prøv den, der skal virkelig bruges nogle kræfter her.

Sponsorat fra Apuls.dk 

Fem FITNESS-råd

  1. Få lagt et træningsprogram med hjælp fra en instruktør.
  2. Træn med en makker. I kan motivere hinanden og gribe ind, hvis vægten bliver for tung.
  3. Hvis noget føles for tungt, så gå et vægttrin ned. Pres ikke kroppen for hårdt.
  4. Træn ikke den samme muskelgruppe to dage i træk. Det er bedst at vente 48 timer mellem træningen.
  5. Husk væske og træn ikke, når du er alt for sulten.

Borg-skalaen

KHIF Kunstgræs project

Køb juletræ hos KHIF.

Lørdage og søndage
i december måned
10:00 - 15:00

Hasselager: v/Hallen
Kolt: v/SuperBrugsen

Fyrværkeri


Torvet v/SuperBrugsen

Lør. 28. dec. 2019, 10-18
Søn. 29. dec. 2019 10-18
Man. 30. dec. 2019 10-20
Tir. 31. dec. 2019 10-15

Nytårsløb

kun for sjov

Facebook: Fitness



• Hold orden i lokalet •

HJÆLP os med at holde orden i lokalet samt overholde "Husets regler".

 

Ordensregler

 

F I T N E S S  -

- holder dig i form !!!

Cirkeltræning (eksempel)

      

Facebook: KHIF