Dips

Dips er en god øvelse til bryst, skulder og triceps. Afhængigt af grebsbredden giver øvelsen et godt stræk på brystet og smidighed i skulderleddet. Desto mere oprejst du er, når du laver dips, desto mere mere rammer du triceps. Hvis du er mere foroverbøjet, vil du ramme brystet mere.

Sådan gør du:
Tag fat i dipstativet med begge hænder og lad kroppen hænge lige ned. Bøj nu i armene så din krop synker længst muligt ned mellem stængerne. Stræk derefter armene ud således at du returnerer til startposition.
Træningsforslag til dips:
Er målet store muskler, så træn 3-4 x 12-15 gentagelser. Er målet stærke og funktionelle muskler, så træn 3-7 x 5-10 gentagelser.
Fif:
Hvorfor har vi taget denne øvelse med i programmet, når den nu er så hård. Fordi den, modsat bænkpres, er fantastisk til at træne den nedre del af brystkassen. (Ja, det er den del der oftest er utrolig svært at ramme). Det er uden tvivl den øvelse der giver det hurtigste resultat, når du står og kigger dig selv i spejlet.