Kettlebell

Gennem en række øvelser med Kettlebell kan du styrke din grundform, så din krop kan tåle den belastning, som din sport udsætter dig for, når sæsonen er i gang.

American Barbell Kettlebells (9 forskellige størrelse) har et lækkert farvekodet design, som giver et godt udtryk i centret og samtidig gør de forskellige kilo nemmere at kende fra hinanden.

Både kilo-tal og pund-tal er støbt ind i de forskellige kettlebells.
Farvekoderne er placeret på hver side af håndtage

Sådan gør du:
Løft med begge hænder
Stå med let spredte ben. Tag fat i en kettlebell og løft den i med begge hænder i strakt arm op over hovedet. Lad den falde ned igen, mens du bøjer i benene og svinger den ind mellem benene. Hold ryg og arme strakt. HUSK: Vægt og antal øvelser skal altid tilpasses din træningsform.
Løft med én hånd
Stå med let spredte ben. Tag fat i en kettlebell og løft den med en hånd først op i skulderhøjde, og skub den dernæst helt op i strakt arm. Herefter lader du den falde ned igen, mens du bøjer benene. Hold ryggen strakt. Gennemfør øvelsen med begge arme.
Sving over skulderen
Stå med let spredte ben. Tag fat i en kettlebell og løft den med en hånd op og sving den bag skulderen. Fortsæt bevægelsen og sving tilbage mellem benene, mens du bøjer benene. Hold ryggen strakt.
Stræk
Stå med let spredte ben. Tag en kettlebell i hver hånd, stræk skiftevis venstre og højre arm og lad kroppen følge bevægelsen, så hoften vender i samme retning, som du støder din kettlebell.
Sving med to hænder
Tag en kettlebell i hver hånd, sving armene samtidigt i hver sin retning forud og bagud, så venstre arm kommer i vandret position forud, mens højre arm kommer i vandret position bagud.
Træk med en hånd
Stå med let spredte og bøjede ben. Bøj dig let forover. Tag en kettlebell og træk den med en hånd op i hurtige bevægelser, så armen med din kettlebell bøjer 90 grader. Den anden arm hviler på dit ben. Lav øvelsen med begge arme. Gentag det antal gange som passer til din træningsform.
Sving med skift
Stå med let spredte ben. Tag en kettlebell i den ene hånd. Sving den med strakt arm op til skulderhøjde, skift i bevægelsen til den anden hånd, og lad den falde ned mellem dine ben, mens du bøjer i benene.
Strakte arme
Tag en kettlebell i hver hånd. Hold dine arme strakt lige ud foran dig, bring de strakte arme ud til siden, hold dem et øjeblik og bring dem tilbage til startposition foran dig. Hold fortsat armene strakt ud foran dig, hæv den ene arm en smule, mens du sænker den anden foran dig, gentag nogle gange. Bring armene tilbage til startposition. Bring de strakte arme ud til siden, hæv den ene arm en smule, mens du sænker den anden, gentag nogle gange. Hold fortsat de strakte arme ud til siden, hæv begge arme samtidigt og sænk derefter begge arme samtidigt, gentag nogle gange. Bring armene tilbage til startposition.

Fem FITNESS-råd

  1. Få lagt et træningsprogram med hjælp fra en instruktør.
  2. Træn med en makker. I kan motivere hinanden og gribe ind, hvis vægten bliver for tung.
  3. Hvis noget føles for tungt, så gå et vægttrin ned. Pres ikke kroppen for hårdt.
  4. Træn ikke den samme muskelgruppe to dage i træk. Det er bedst at vente 48 timer mellem træningen.
  5. Husk væske og træn ikke, når du er alt for sulten.

Borg-skalaen

KHIF Kunstgræs project 

Facebook: Fitness



• Hold orden i lokalet •

HJÆLP os med at holde orden i lokalet samt overholde "Husets regler".

 

Ordensregler

 

F I T N E S S  -

- holder dig i form !!!

Cirkeltræning (eksempel)

      

 Ny tilbygning
Fitness-lokale

 

Mange billeder