Referat af KHIF Tennis-årsmøde 2025
KHIF Tennis årsmøde torsdag 27. februar 2025 kl. 19.30 i Klubhuset ved tennisbanerne.
Referent: Kaja Møller Madsen
Ca. 10 deltagere
Dagsorden:
0) Valg af dirigent
1) Beretning fra afdelingsbestyrelsen (vedlagt
2) Aflæggelse og godkendelse af regnskab (vedlagt)
3) Det kommende års arbejde
- aktiviteter i den kommende år
- Vedligeholdelse af anlægget
4) Budget for det kommende år
5) Valg af medlemmer til afdelingsbestyrelsen
- På valg er Rasmus Lyckhage og Simon P. Nielsen (valgperiode 1 år)
- På valg er Mikael Rasmussen, Ove Hansen, Kaja Møller Madsen (valgperiode 2 år)
6) Valg af revisor
7) Eventuelt
Dagsordenspunkt
0) Valg af dirigent
Klaus valgt til dirigent og det blev konstateret at Årsmødet var korrekt indkaldt.
Kaja fik opgaven med referatet.
1) Beretning fra afdelingsbestyrelsen
(vedhæftet) Formand Simon aflagde beretning.
• Der blev suppleret med oplysninger om at Pickleball også i år har kørt som vinteraktivitet indendørs i hallen med god tilslutning.
2) Aflæggelse og godkendelse af regnskab (vedhæftet) Mikael redegjorde for regnskabet 2024.
• Vi har ingen indtægter fra sponsorer, de sponsorer der er, bidrager med diverse materialer: skilte, sand, etc.
• Sponsorer kan købe bannere til banen for 5.000 kr. Det opfordres til at alle medlemmer afsøger muligheder for at hverve nye sponsorer.
• Aktivitetsstøtte fra kommunen afhænger af aktiviteter til medlemmer under 18 år (træning) og ”ældreidræt” over 60 år (Drive-in).
• Der spares fortsat op til når det bliver nødvendigt at skifte underlaget på de forskellige baner (se andre kommende udgifter under punkt 3).
• Vi har nedgang i antallet af medlemmer, og dermed også færre indtægter.
3) Det kommende års arbejde
Der blev debatteret konstruktivt omkring de løbende aktiviteter, og vedligeholdelsesopgaver, som klubben står overfor de kommende år.
- aktiviteter i den kommende år:
• Junior- og begyndertræning fortsætter. Vi har endnu ikke træner på plads.
• Drive-in fortsætter – pga. fortsat stort fremmøder er starttidspunktet igen i år kl. 17.00, men man kan løbende dukke op og deltage pr ca. halv og hele time.
• Klub-mesterskabsturneringen fortsætter.
• Muligt samarbejde med Hørning og Skanderborg omkring multi-medlemskaber (Simon forespørger)
- Vedligeholdelse af anlægget: Der blev debatteret følgende vedligeholdelsesaktiviteter (i u-prioriteret rækkefølge):
• Reparation af hegn omkring banerne (boldene løber ud gennem hegnet hvilket er meget irriterende). Ove har bolden, men det forventes at det bliver en opgave til en af de kommende vedligeholdelsesformiddage.
• Forårsklargøring af banerne
• Beskæring (topkapning) af træer omkring banerne. Vi påtænker at købe det eksternt.
• Udskiftning af underlaget på bane 1 + 2 (meldingen fra Ole er, at det fortsat kan holde et par år endnu)
• Ukrudtsbekæmpelse
• Underlaget på bane 3 skrider pga. den store mængde regn der er kommet det seneste år
• Udskiftning af underlaget på slag-banen + evt. reparation af slagvæggen (Brian kan muligvis hjælpe)
• Boldkanonen er igen ukampdygtig, det undersøges om den kan repareres. Der henstilles til at boldkanonen bliver tømt for bolde efter brug.
• Lyset på banerne er i udu, det skal undersøges om det kan afhjælpes med en ny sikring – eller der skal reparation til.
Bestyrelsen har i årets løb talt om at få lavet en Årsplan for opgaver og vedligeholdelse. Ovenstående er et godt udgangspunkt for dette, og bestyrelsen vil arbejde videre med at synliggøre det store arbejde der ligger i dette punkt.
Der er behov for mange hænder til at hjælpe med den løbende vedligeholdelse af banerne.
Vi forsætter med ”vedligeholdelsesformiddagene” (ca. 2 timers arbejdspas hver 4-6 uge), hvor vi aflaster vedligeholdelsesopgaverne på bl.a. ukrudtsfronten.
Der opfordres til at alle medlemmer deltager i disse aktiviteter, og løbende bidrager til f.eks. at fjerne ukrudt. 5 min. hist og pist kan gøre underværker, og evt. udføres hvis man alligevel venter på at komme på banen eller hente et barn der træner. Bestyrelsen sørger for at stille redskaber og affaldshåndtering til rådighed.
4) Budget for det kommende år
Mikael redegjorde for budgettet 2025
En del af ovenstående opgaver, vil medføre ekstra omkostninger til budgettet 2025. Det forsøges at minimere dette mest muligt ved frivilligt arbejde og sponsorater.
• Der bliver foretaget en enkelt justering af det fremlagte budget for 2025, idet vi ikke forventer renteindtægter på 5.000 kr.
5) Valg af medlemmer til afdelingsbestyrelsen (valgperiode 2 år) På valg er alle i bestyrelsen.
Rasmus Lyckhage og Simon P. Nielsen tog sidste år en ekstra tørn for et enkelt år. Simon ønskede ikke genvalg. Stor tak til Simon for de mange år i bestyrelsen og som formand.
Rasmus har sagt ja til et ekstra år igen, så rullet med de forskudte valgperioder følges.
Mikael, Ove og Kaja har sagt ja til en ny 2-årig periode, og Årsmødet bifaldt.
Desværre har bestyrelsen ikke kunne finde nye kandidater, og ingen stillede op ved årsmødet. Der blev opfordret til at alle medlemmer tager ansvar for foreningen og hjælper med generelt at finde nye bestyrelsesmedlemmer.
Efterfølgende har Morten Friis dog meldt sig til bestyrelsen. Tak for det.
6) Valg af revisor
Dorthe Friis modtager genvalg – tak for det
7) Eventuelt
• Igen stor tak til Simon for bestyrelsesarbejdet og diverse sponsorater.
• Dirigenten takkede for god ro og orden
• Der blev afsluttet med kaffe og ostemadder – tak til ’køkkenholdet’ for det.
![]() |
21-03-2025 kl. 21:42 |