Vi står og mangler folk til hovedbestyrelsen og dermed som bonus kan skrive bestyrelsesarbejde
og frivilligt arbejde på CV'et  -  Er du interesseret ? - venligst kontakt os  -  khif@khif.info

Årsberetning 2017

Billede

Generalforsamling KHIF d. 19. februar 2018.

Velkommen til vores årlige generalforsamling. Særlig velkomst til Morten der har lovet at bistå Annica med regnskabs beretningen
Forretningsudvalgets beretning, vil omhandle året der er gået og nogle af de udfordringer vi skal arbejde med i 2018.

Året startede med store udfordringer, da det ikke lykkedes os at få vores regnskab godkendt på vores ordinære generalforsamling.
På generalforsamlingen blev der ligeledes fra nogle af vores bestyrelser ytret mistillid til vores kasserer i forretningsudvalget. Dette betød, at både kasserer og næstformand forlod forretningsudvalget, hvor der herefter kun var formanden tilbage.
Da regnskabet ikke kunne godkendes blev generalforsamlingen afbrudt og der måtte indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling. Heller ikke her blev vores regnskab godkendt. Først på vores 2 ekstraordinære generalforsamling lykkedes det at få godkendt regnskabet.

På denne generalforsamling lykkedes det også at få valgt 4 nye medlemmer til Forretnings udvalget. Faktisk en mere end vedtægterne foreskriver. Da vi havde masser af opgaver valgte vi at arbejde videre med 5 medlemmer og konstituerede forretningsudvalget med Kasserer, Næstformand, Sekretær, Kommunikation og Formand.
Den 5 post blev kommunikation som skulle varetage vores kommunikation til vores nærområde via hjemmeside og facebook, som således kunne styrkes væsentlig.
Med de nyvalgte havde vi også halveret gennemsnits alderen i forretnings udvalget. Det skulle imidlertid vise sig at 3 af de nyvalgte hurtigt trak deres kandidatur tilbage grundet travlhed på arbejdsfronten. De nåede ikke at deltage i et bestyrelsesmøde.

Heldigvis har vores nye kasserer Annica taget udfordringen op og har kæmpet sig ind på banen med alle de udfordringer der har ligget på vejen. Hvilket vi er meget taknemmelige for.
Grundet de nævnte genvordigheder gik vi glip af en del af arbejdsåret, da vores bestyrelse ikke var arbejdsdygtig.

Nyt Byggeri.
Vi havde ellers mange opgaver der skulle tages fat på. Bl.a. vores kommende byggeri der skal ske i 2018. Heldigvis var byggeudvalget arbejdsdygtigt og det er lykkedes at få de fleste detaljer fastlagt, så vi ved årets udgang havde valgt en byggeentreprenør og kunne sende tegninger og beskrivelser til Sport og Fritid, med anmodning om at ansøge om byggetilladelse ved Aarhus Kommunes byggesagsbehandling.
Vores tidsplan var start byggeri i uge 5- 2018. Vi har dog stadig ikke modtaget byggetilladelse og vi kunne ikke få et svar på hvornår den kommer, da den ansvarlige person er gået på barsel. Skulle starte igen i dag.

Vi er i gang med at genforhandle nogle af de sponsorater som vi havde fået tilsagn om til det tidligere projekt.
Jeg ved at Lions Club har bekræftet kr. 100.000,- til byggeriet, betinget af at byggeriet afsluttes i indeværende år. Jeg har i skrivende stund ikke viden om Borgerforeningens sponsorat er godkendt. Vi er ligeledes langt fremme med finansering af byggeriet med byggekredit og byggelån. Dette kan dog ikke afsluttes endeligt før byggetilladelsen foreligger.
Vi regner stadig med, at vi kan indvie vores nye fitness bygning i efteråret 2018.
Vi vil når byggetilladelsen foreligger igangsætte yderligere pengegivende aktiviteter der kan bidrage til at minimere vores låntagning i forbindelse med byggeriet.

Info-tavle.
Bestyrelsen har besluttet, at der skal opsættes en info-tavle ved indkørsel fra Koltvej hvor vi kan annoncere arrangementer og informationer til beboere i området. Tom er tovholder i dette projekt der er meget tæt på afslutning. Tom vil supplere dette punkt.

Ny kunstgræsbane.
Vi arbejder videre med at skaffe foreningen en ny kunstgræsbane. Vi mener der er gode muligheder.
Pt. for at dette kan lykkes, da vores område har fået tilført betydelig flere indbyggere, hvorfor der fra kommunens side skal ske investering i området. Så chancen for at det lykkes har aldrig været større end nu. Det er fodbold bestyrelsen der arbejder med denne sag med Tom som tovholder. Derfor vil Tom supplere i sin beretning.

Ny ”Rytmehal”.
Ledelsen på Bavnehøjskolen har inviteret til møde i Dec. 2017 hvor de fremlagde ønske om en ny Rytmehal som vi i fællesskab skulle ansøge om ved Kommunen. Deltagere fra KHIF var Benedikte og undertegnede. Vi og flere andre foreninger i området har været med til at formulere denne ansøgning og den er indsendt til Kommunen ved årsskiftet.
Dette projekt vil nok blive en erstatning af skolens gamle hal, da denne står foran en kostbar renovering. Vi har ikke endnu nogen tilbagemelding fra kommunen.

Sponsorudvalg.
Vores sponsorudvelg har arbejdet videre med de pengegivende aktiviteter og der foreligger fortsat en strategi for det kommende år. Formand for sponsorudvalgt Tom Samsøe vil gøre rede for de nærmere detaljer i sin beretning.

Der har igen i år været salg af juletræer i Kolt (ved SuperBrugsen) og Hasselager (ved Fitness-lokale/fodbold omklædningsbygning).
Der har været afholdt Juletræes fest sammen med SuperBrugsen.

Herudover har der været afholdt en række sportslige aktiviteter der vil blive omtalt i afdelingernes beretninger.

Vi har aftalt, at samarbejdet med ledelsen på Bavnehøj skolen skal øges kraftigt og vi kan mærke at viljen til dette er til stede hos Skolelederen.

Vi vil stadig stræbe efter mangfoldigheden i vores forening. Det bliver nødvendigt med fortsat nytænkning hvis vi skal rumme de mange nye borgere i vores område og de forventninger de har til deres idrætsforening.

Afslutning.
Til slut vil jeg gerne på forretningsudvalgets vegne, sige tak til idrætsudøvere og trænere. Tak til ledere og bestyrelser for en engageret indsats, der er en forudsætning for at vi kan nå vores mål.
Vi er taknemmelige for at I vederlagsfrit stiller jeres fritid til rådighed for KHIF

Tak til KHIF-Hallens bestyrelse og ledelse for et godt samarbejde, der er en forudsætning for at kunne tilbyde de rigtige rammer for vores klubliv.

Tak til Vicki for hjælp i overgangsperioden indtil vores nye kasserer fik adgang til vore konti i Banken.
Tak til Kurt for hjælp med ajourføring af hjemmesiden, da vores storstilede forsøg på at sætte en kommunikations ansvarlig ind i forretnigsudvalget faldt til jorden.

Tak til vores sponsorer for deres tilskud til KHIF. Uden dem ville det være mindre sjovt at være medlem af KHIF, da vores muligheder ville være yderligere begrænset.

Sluttelig ønsker vi fra Forretningsudvalget alle i KHIF et godt klubår 2018.

19.02.2018
Søren Quist Rasmussen
Formand


Årsberetning 2016

Billede

Generalforsamling KHIF d. 22. februar 2017.

Formmandens beretning.
Så gik der endnu et år. Jeg vil i min beretning kort gennemgå vores aktiviteter i 2016 samt kort nævne de udfordringer der venter i 2017, som jo allerede er godt i gang.
De rent sportslige begivenheder og udfordringer, vil jeg overlade til de enkelte afdelinger at berette om og her kun beskæftige mig med det administrative og foreningen. Desværre var jeg i forbindelse med vores sidste generalforsamling plaget af influenza og kunne derfor ikke deltage.

Byggeprojekt.
Vi har i hele 2016 arbejdet hen i mod at komme i gang med vores forestående byggeprojekt, som vi allerede på sidste generalforsamling følte os klar til at gå i gang med. Vi valgte dog at trække igangsætning med henblik på at få del i midlerne i Aarhus Kommunes anlægsfond. Det viste sig at være en god beslutning, da vi i slutningen af December fik et positivt tilsagn om et tilskud på 1.125.000 kr. eller 38% af byggeomkostningerne. Vi kunne max. have søgt om 50%. Jeg tror de fleste af jer har set vores skitseprojekt.
Hvis der skulle være nogen der ikke kender projektet kan det findes på vores hjemmeside.

Vi ved, at der er stor konkurrence om fitness kunderne, men vi mener stadig vi kan skaffe det kunde grundlag der er nodvendig for at drive vores forenings fitness også med de øgede omkostninger det nye byggeri vil påføre afdelingen og foreningen. Vi mener det er vigtigt at vi løbende udvikler vores tilbud, så KHIF virker attraktiv for nye sports udøvere.

Fælles Sponsorudvalg.
Vores fælles sponsorudvalg er blevet en smule reduceret da nogle afdelinger har valgt at træde ud.
Udvalget arbejder videre og vil også blive involveret i ansøgning om sponsorater til vores forestående byggeri. Det er muligt at udvalgsformand Tom Samsøe vil komme med yderligere informationer.

Kolt Skole.
Beslutningen om at lukke Kolt Skole har vi haft med i beretningen flere gange, men vi må nok se i øjnene, at det en skønne dag ikke længere vil være muligt at bruge faciliteterne her. Jeg vil ikke sætte en dato på. Det gjorde jeg i forbindelse med min beretning for 2014. Vi er ikke blevet stillet andet i udsigt til erstatning, men har allerede lagt en plan for afvikling i de tilbageblevne faciliteter. Det er muligt at der bliver mindre lokaler når byggeriet på Bavnehøj Skolen er afsluttet.

Heldags skolen.
Vi havde store planer om øget samarbejde med Bavnehøj Skolen som det også var lagt op fra Skoleforvaltningen. Desværre druknede tiltaget i ledelses krise på Bavnehøj Skolen. Vi havde lavet aftaler om indledende møder, men de blev aflyst grundet manglende ressourcer. Der var mange gøremål i forbindelse med udbygning.

Vores fælles område.
Der har været afholdt møde om vores fælles område, hvor flere forslag er leveret. Pt arbejdes der med at etablere en informationstavle der skal placeres ved Koltvej ved indkørsel til vores område. Tom Samsøe er tovholder i dette projekt.

Juletræsfest ved SuperBrugsen.
KHIF deltog i dec. i juletræesfest ved superbrugsen. Det var et spændende projekt som vi håber vil kunne gentages i de kommende år. Jeg kan ikke berette meget om arrangementet, da jeg desværre ikke havde mulighed for at deltage.

Unge Ballademagere.
Vi har i det forløbne år desværre haft nogle problemer med utilpassede unge, der har skabt en del problemer for nogle af vores afdelinger. De spreder frygt blandt de mindre idræts udøvere, ved eks. Multibanen. Ligeledes giver det også gener og forstyrrelser ved Petanque. Vi har igangsat et projekt hvor vi har ytret ønsker om at få opsat aflåselige bomme ved indkørsel til grusparkering og ved indkørsel til Fitness og omklædning. Formål er at afskære ballademagere fra at kunne køre ind på området. Vores forslag er blevet vel modtaget. Jeg har fulgt op d.d. der vil komme en mødeindkaldelse når man har fundet ud af hvilken magistrat der skal betale. Vi har gjort opmærksom på, at det skal være løst inden vejret indbyder til udendørs aktivitet. Det er sørgeligt at de unge ikke kan bruge deres ressourcer fornuftigt i vores forening i stedet for at genere andre i at dyrke deres idræt.

Ny sekretær.
Vi havde just fået en ny og velfungerende sekretær i Forretningsudvalget, som trak væsentlig ned på gennemsnitsalderen. Nadia har desværre efter sin barselsorlov meddelt, at hun ikke kan afse ressourcer til at fortsætte. Så vi er igen på udkig efter en person der kan erstatte Nadia.
Mulige emner modtages gerne.

Kommende udfordringer.
Det er klart at vores forestående byggeri vil være den mest dominerende udfordring i både 17 og 18.
Der skal findes penge til finansering af vores byggeprojekt. Der skal arbejdes med mulige sponsorer og lægges budgetter for drift af byggeri og selvfølgelig følges kraftigt op på beggeri og byggeplanlægning.
Der er nedsat et byggeudvalg, som vi regner med skal suppleres med andre der gerne vil gøre en indsats for at få det bedst mulige resultat af vores investering.
Fitness byggeriet skaber nye muligheder for anvendelse af de nuværende faciliteter der tænkes anvendt som klublokaler som vi har manglet i mange år.

Vi har haft et møde med den nye Skoleleder På Bavnehøjskolen, der er meget ivrig efter at indlede et godt samarbejde med vores forening. Vi arbejder med de samme børn og har fælles interesse i at de får de rigtige udfordringer og kompetancer, der kan gøre dem til gode samfunds borgere, med forståelse for vigtigheden af vores fællesskab, der skal danne de fremtidige rammer i vort område.

Vi vil stadig gå efter mangfoldigheden i vores forening. Der bliver brug for nytænkning hvis vi skal kunne rumme de mange nye borgere og deres forventninger til deres idræts forening.

Afslutning.
Til slut vil vi gerne på forretningsudvalgets vegne sige tak til Idrætsudøvere og trænere. Tak til ledere og bestyrelser for en engageret indsats, der er en forudsætning for at vi kan nå vores mål. Vi er taknemmelige for, at i vederlagsfrit stiller jeres fritid til rådighed for KHIF

Tak til KHIF Hallens bestyrelse for et godt samarbejde, der er en forudsætning for at kunne tilbyde de rigtige rammer for vores klubliv.

Tak til vore sponsorer for deres tilskud til KHIF. Uden dem ville det være mindre sjovt at være medlem af KHIF og vore muligheder ville være yderligere begrænset.

Sluttelig ønsker vi fra Forretningsudvalget alle i KHIF et godt klubår 2017.

22.02.2017
Søren Quist Rasmussen
Formand

Årsberetning 2014

Billede

Generalforsamling KHIF, 18. februar 2015.

Formandens beretning.
Ja så gik 2014. Jeg synes ikke det er ret længe siden vi sad her sidst til generalforsamling.
Men når tiden går hurtig er det vel fordi vi har haft travlt med en masse spændende opgaver.
De rent sportslige oplevelser vil jeg overlade til de enkelte afdelinger at berette om og her kun beskæftige mig med foreningen.

Fitness Selvstændig afdeling.
Vi har siden vores sidste generalforsamling fået en ny selvstændig afdeling, nemlig fitness. Fitness har jo været i gang i et par år, men der blev afholdt stiftende generalforsamling d. 24 feb. 2014, nogle få dage efter sidste generalforsamling. Derfor vil vi gerne byde Jer i Fitness velkommen som selvstændig afdeling til vores generalforsamling.
Den nye afdeling har snart 1 års fødselsdag og jeg vil gerne rose afdelings bestyrelsen for at vi har en ny velfungerende afdeling. Der er heldigvis stor søgning til afdelingen og vores vigtigste opgave er nu at styre succeen, så vi ikke bliver kvalt i succes. Vi skal sørge for, at vi kan tilbyde den service der forventes af en fitness afdeling.
Jeg har indtryk af at afdelingen kører uden de store problemer.
Vi havde lidt problemer med regnskabet op til jeres generalforsamling, men det skulle være løst nu, hvor i har fået en ny kasserer. Velkommen til Conny.
Vi håber Fitness i fremtiden vil kunne bidrage til vores planer med Klubhus byggeriet.

Fælles Sponsorudvalg.
Sponsorudvalget som blev oprettet i 2013 har haft lidt vanskeligheder med at blive enige om en fælles platform. Det har betydet at nogle afdelinger har forladt udvalget. De tilbageblevne har haft et fornuftigt udbytte af samarbejdet i udvalget. Vi kan specielt fremhæve KHIF vinen som har haft en stor succes for både Superbrugsen og for KHIF. Der har for nylig været afholdt 1 års fødselsdag med over 100 deltagere. Sponsorudvalget arbejder videre, selv om det er blevet stækket ved frafaldet.

Kolt Skole.
Beslutningen om at lukke Kolt Skole vil fra sommerferien 2015 betyde, at vi ikke længere kan bruge lokalerne der. Vil vil derfor i foråret 2015 være nødsaget til at finde andre lokaler til Volly og Gymnastik.
Det vil kræve en optimering af vores faciliteter og fælles planlægning af haltider.

Heldags skolen.
Den nye skolereform med heldags skolen har givet visse udfordringer med hensyn til de tidlige eftermiddags timer, da børnene nu går i skole til kl 16. Det har betydet nødvendigheden af et udvidet samarbejde med Baunehøj Skolen. Der vil i det kommende år blive en række møder hvor vi skal drøfte samarbejds formen og de muligheder der ligger heri, for både Skolen og for KHIF. Det har betydet at Skolen har reserveret en stor del af de timer i KHIF Hallen som var svære at udnytte. Det er selvfølgelig til gavn for Hallen økonomi og dermed også til gavn for KHIF.

Vores fælles område.
Der har været afholdt møde foranlediget af Halbestyrelsen hvor vi drøftede vores fælles område og de muligheder der ligger heri. Vi mangler imidlertid en endelig afklaring om Fritidshjemmet, da det vil have stor indflydelse på mulighederne. KHIF undertegnede, skal indkalde til næste møde hvor vi vil indsamle ideer til mulig anvendelse. Så snart vi har afgørelse om fritids hjemmet, vil der blive indkaldt til nyt møde.

Alle der har ideer til aktiviteter bedes fremkomme med ønsker til behandling på mødet Mødet er tænkt som en brainstorming hvor vi samler ideerne op til senere behandling.

Vi har i mellem tiden sammen med KHIF-hallen og Hasselagerhallen (Bavnehøj Skole) fået pyntet på området mellem vore 2 haller samt fået anlagt området bag omklædnings bygning, så det vil blive klar til brug i løbet af foråret. Vi vil på det kommende møde finde ud af hvordan vi bedst muligt kan få gavn af området.

Ny Skiltning.
Der er blevet opsat nye skilte, så også vores gæster fremover vil kunne finde frem til deres aktiviteter.

Klubhus byggeri.
Klubhus byggeriet som vi har samlet en del midler til vil vi også i det kommende år tage op til fornyet drøftelse. Nogle af vores sponsorer er måske ved at miste tålmodigheden og ønsker en udmelding fra Foreningen. I skrivende stund er der indkaldt til møde med Borgerforeningen og Lions om de 2x kr.100.000,- de har afsat til projektet. Vi bliver bedt om en udtalelse eller måske et alternativt projekt hvor pengene kan tildeles. Mødet er berammet til 24 feb.

Der er ligeledes sket en afklaring af fritids hjemmet. Det tilfalder ikke KHIF. Det store børnetal betyder at der er sendt en ansøgning til Kommunen om udbygning af afdelingen til en permanent institution. Der bliver inden månedens udgang afholdt møde hvor vi skal drøfte fælles muligheder i forbindelse med projektet.
Mødet indkaldes af Børn og Unge.

Forenings dag og Halfest.
D 24 august afholdt vi forenings dag med efterfølgende fest om aftenen. Vi må erkende at tilslutningen ikke var overvældende, hverken til forenings arrangementerne eller til Halfesten. Jeg var desværre forhindret i at deltage i dag arrangementet men nåede dog festen om aftenen. Vi der deltog havde en rigtig god fest med god musik.
Vi har besluttet, at der i forbindelse med vores næste fest skal ske nogle ændringer for at få en større tilslutning.
Der har været afholdt et efterfølgende møde hvor der er fremlagt nogle tanker, men der vil i det nye år blive afholdt nyt møde så vi kan komme videre med forberedelserne. Det lave antal deltagere, kan på ingen måde tilskrives arrangementet. Arrangement udvalget/Festudvalget har lavet et meget fint stykke arbejde.
Formen fænger åbenbart ikke i vores område.

Vi vil dog ikke give op, der kommer masser af nye tilflyttere som vi skal have fat på, så de kan blive aktive i foreningen. Festen gav et lille underskud.

Fremtidige arrangementer.
Ved sidste generalforsamling fik vi Nadia ind i Forretningsudvalget. Det har allerede givet nye tiltag til det kommende år.

Der afholdes Kræmmermarked i Hasselagerhallen i Marts måned. Det bliver et spændende nyt tiltag som vi tror bliver et tilløbs stykke. Det har aldrig været mere populært at gå på jagt efter gamle ting. Det bliver rigtig spændende.
Overskuddet går til klubhus byggeriet.

Vi vil stadig gå efter mangfoldigheden i vores forening. Der bliver brug for nytænkning hvis vi skal kunne rumme de mange nye borgere og deres forventninger til deres idræts forening.

Afslutning.
Til slut vil vi gerne på forretningsudvalgets vegne sige tak til Idrætsudøvere og trænere. Tak til ledere og bestyrelser for en engageret indsats, der er en forudsætning for at vi kan nå vores mål. Vi er taknemmelige for, at i vederlagsfrit stiller jeres fritid til rådighed for KHIF.

Tak til KHIF Hallens bestyrelse for et godt samarbejde, der er en forudsætning for at kunne tilbyde de rigtige rammer for vores klubliv.

Tak til vore sponsorer for deres tilskud til KHIF. Uden dem ville det være mindre sjovt at være medlem af KHIF og vore muligheder ville være yderligere begrænset.

Sluttelig ønsker vi fra Forretningsudvalget alle i KHIF et godt klubår 2015.


18.02.2015
Søren Quist Rasmussen
Formand

Årsberetning 2013

Billede

Generalforsamling KHIF, 19. Februar 2014

Formandens beretning
Vi har afsluttet 2013, som blev endnu et spændende år for KHIF, med mange udfordringer, mange beslutninger og spændende tiltag både sportslig og foreningsmæssigt, der lover godt for fremtiden. Jeg vil i min beretning nævne nogle af de foreningsmæssige projekter der er igangsat i 2013. De sportslige vil jeg overlade til afdelingernes beretning.

Pelsbo:
Vi fik afsluttet vores istandsættelse af Pelsbo. Her tænker jeg på det regnskabs mæssige, der som ventet har givet en del udfordringer. Vi har fået afleveret regnskab til Sport og Fritid og vi har opnået godkendelse af Maj-Britt´s fine regnskab. Det har betydet, at vi har fået udbetalt kr. 125.100, som var lovet som kommunalt tilskud. Regnskab er blevet kørt som projekt regnskab og posteringer fremgår ikke af hovedforeningens regnskab. Det der figurerer i vores regnskab er det udbetalte tilskud.
Der er mulighed for at se regnskabet ved henvendelse til undertegnede.

Fitness:
Vores nye fitness afdeling er kommet godt fra start, og har i 2013 levet op til de budgetter som vi oprindelig havde udarbejdet for afdelingen. Der er lagt et stort arbejde i at få afdelingen bygget op til det den er i dag.

Vi har fået mange nye medlemmer gennem fitness. Der har været nogle nødvendige udgifter til låsesystem mm. og vedligeholdelse af maskiner, men alt sammen på et fornuftigt niveau. Udviklingen har vist, at der er behov for vores fitness afdeling.

Vi vil her i starten af 2014 indkalde til stiftende generalforsamling i vores Fitness afdeling. Afdelingen er igangsat og har fået et godt fodfæste, så det er vigtigt at den nu kan få lov til at udvikle sig som en selvstændig afdeling. Fitness har givet et solidt bidrag til hovedforeningens resultat i 2013.

Multibane:
I august indviede vi vores nye multibane med en velbesøgt turnering der i strålende vejr og under kyndig og professionel ledelse, blev en kæmpe succes. Succeen skyldes ikke mindst, at en del af vore sponsorer, havde valgt at slå teltet op på pladsen og således være med til at gøre dagen festlig.

Vi fik efter nogen drøftelse fundet den rigtige placering til banen. Placeringen har betydet at vi har måttet overtage en smule mere jord, da det efter indvielsen viste sig at en del af banen lå udenfor KHIF´s område.

Multibanen har, ligesom fitness, styrket vores position som idrætsforening og åbnet op for nye aktiviteter og dermed nye medlemmer. Vi har som følge af tilskud fra DGI måttet oprette en ny idrætsgren og har valgt Fodboldfitness.

Banen vil indgå som et aktiv i foreningen og kan anvendes af alle, også af folk der ikke er medlem af foreningen. Det er vores håb, derigennem at trække nogle nye medlemmer til KHIF. Banen betyder også, at vi kan deltage i kommende nye turneringer der gør brug af multibanen.

Sommerfest:
Samme dag som indvielse af multibane blev der afholdt sommerfest, hvor vi havde en rigtig hyggelig fest med glade mennesker og lidt dramatik der dog kunne klares af kontrollørerne. Os der deltog i festen, havde en festlig aften. Desværre var fremmødet begrænset og det betød at der var et underskud på regnskabet. Det er vores håb, at vi også fremover vil være i stand til at holde fester i KHIF.

Klubhus projekt:
Vi sparer stadig op til vores klubhus projekt og indsamlingen kører stadig. Vi vil i 2014 forøge indsatsen på at markedsføre vores projekt, så vi kan komme videre. Vi vil også gøre en indsats for at sætte focus på de sponsorer der har givet tilsagn om støtte til projektet.

Sponsorudvalg:
Vi har også i 2013 fået oprettet et fælles sponsor udvalg, der skal varetage hele klubbens sponsorer samt udarbejde tiltag der øger sponsorindtægterne til KHIF. Sponsorudvalget er i gang med at opbygge en platform for det fremtidige samarbejde.

Foreningsdag:
Der er i 2013 også oprettet et udvalg, der skal planlægge en foreningsdag hvor vore afdelinger i fælleszkab udstiller foreningens tilbud til potentielle nye kunder. Arbejdet vil ske i tæt samarbejde med Skolen, da det jo er her vores kommende nye medlemmer skal findes. Der har været afholdt nogle indledende møder og udvalget har lagt sig fast på foreningsdag d. 23 august 2014.

Nye borgere:
Alle kan se, at der bygges kraftigt i vores område, det betyder mange nye borgere som gerne skulle finde frem til KHIF. Vi har derfor i dec. 2013 husstands omdelt en fælles folder der fortæller om vores forening og de tilbud vi har til vores nye borgere. Vi skal selvfølgelig også i dagligdagen forsøge at reklamere for KHIF og sikre at vi giver den nødvendige service når vi bliver kontaktet. Derfor vil det måske være et fremskridt at opsummere hvem der er tilsluttet vores KHIF mail. Vi bør sikre, at alle vores afdelinger modtager denne mail.

Ny skiltning:
Der er i 2013 igangsat et projekt der skal forbedre vores skiltning på vores område, således at vores gæster også har mulighed for at finde frem til det sted de skal møde. Med vores stigende aktiviteter vokser også antallet af vore gæster der kommer for at deltage i arrangementer på vores område. De nye skilte bliver opsat i foråret. Projektet er lavet i samarbejde med KHIF Hallens bestyrelse.

Mødeaktivitet:
Ved vores 2 sidste generalforsamlinger ytrede jeg utilfredshed med mødedeltagelsen til vores hovedbestyrelses møder. Møde deciplinen er væsentlig forbedret og det styrker den demokratiske proces i vores forening. Det er vigtigt, at alle vore medlemmer er repræsenteret i bestyrelsen.

Det kommende år.
Når vi ser fremad, fortsætter vi med de tiltag der er startet op i 2013 Det er bestyrelsens holdning, at støtte vores afdelinger med nye tiltag eller ændringer der ønskes prøvet, med henblik på at udvikle vores fælles forening. Vi skal gå efter mangfoldigheden i vores forening, som skal være med til at skabe nyheder og forbedringer i KHIF. Vores ”kunder” ændrer sig og det er vigtigt, at vores forening er dynamisk og kan tilpasses til de nye ønsker der måtte være.

Lederstilen vil også fortsat være stærkt uddelegerende , det giver øgede ressourcer og vil ligesom i det forgangne år gøre det muligt for os at nå de mål vi sætter os.

Afslutning:
Til slut vil vi gerne på forretningsudvalgets vegne sige tak til idrætsudøvere og trænere. Tak til ledere og bestyrelser for en engageret indsats der er en forudsætning for at vi kan nå vores mål. Vi er taknemmelige for, at i vederlagsfrit stiller jeres fritid til rådighed for KHIF.

Tak til KHIF hallens bestyrelse for et godt samarbejde der er en vigtig faktor for at skabe de rigtige rammer for vores klubliv.

Tak til vore sponsorer for deres tilskud til KHIF. Uden dem, ville det ikke være så sjovt at være i KHIF og vores tiltag ville være væsentlig mere begrænset.

Sluttelig ønsker vi fra forretningsudvalget alle i KHIF et godt klubår 2014.

19.02.2014 /
Søren Quist Rasmussen
Formand

Årsberetning 2012

Billede

Generalforsamling KHIF, 20. Februar 2013

Formandens beretning
Der er gået endnu et år og vi har afsluttet 2012.
Det var et år med store udfordringer og et år hvor der skete mærkbare og synlige ændringer. Vi kan glæde os over kulminationen af projekter vi har arbejdet på i flere år.
Jeg vil starte med et tilbageblik på 2012.

Omklædning
Vores omklædningsbygning er blevet indkørt i løbet af året. Der har været nogle tekniske problemer med at styre bygningen. Bygherren havde nogle meget ambitiøse forventninger til energiforbrug, som nødvendiggjorde at bygningen blev lagt i dvale i vinterperioden. Det afstedkom nogle tekniske problemer fordi teknikken ikke kan styre bygningen når den ligges i dvale. Der er høstet en del erfaringer som Sport & Fritid sammen med deres entreprenører, vil bruge til at foretage ændringer der gør det muligt for automatikken at kontrollere bygningen. Vi har endnu ikke fået løsningen.

Spejderhytten
Vi har i 2012 istandsat spejderhytten med henblik på anvendelse til Motionscenter. Der er sket store og synlige ændringer både på omgivelser og inde i bygningen. Der er lagt et meget stort arbejde i de udførte ændringer således at huset i dag fremstår som et velfungerende fitness center. Vi har fået nye udenoms faciliteter, der giver nye muligheder for at samles som sportsudøvere eller som tilskuere til sports begivenheder. Man kan nyde en øl eller noget spiseligt på vores nye terrasse med bore og bænke.
Vi har pr. 1. dec. 2012 overtaget driften og drifts udgifterne på spejderhytten.
Vi skal se de første afregninger, hvorefter der skal laves en fordeling af udgifter mellem Fitness,
Fodbold og Sport & Fritid.
Vi vil snarest få lavet en opgørelse over vores udgifter til ombygning således at vi kan få hentet vores tilskud på de 125.000,- hjem. Det har endnu ikke været muligt for det juridiske system at skrive skødet ud til KHIF, på trods af, at vi er helt enige med Sport & Fritid om overdragelsen.

Fitness
Den store indsats der er ydet, gjorde det muligt for os at indvie vores nye fitness center d. 20. oktober 2012. hvor vi holdt åbent hus.
Vi havde forinden fået uddannet 11 instruktører der var klar til at rådgive og vejlede vores kommende fitness kunder. Dette var samtidig kulminationen på 6 års arbejde med fitness tanken.
Vi har i november og december fået gang i maskinerne og har i dag over 100 medlemmer der holder deres kondition ved lige i vores center. Desværre har ikke alle de uddannede trænere stillet deres arbejdskraft til rådighed, så det er hårdt arbejde for 5-6 der deltager aktivt.
Vi vil fortsætte med løbende forbedringer, idet tempo økonomien tillader det. Vi står for at skulle
implementere et nyt briksystem, der kan fritage Hans Tranberg og Lars Viberg som dørvogtere. Grundet frafald blandt trænere er vi nødsaget til at uddanne et nyt hold, så vi kan aflaste vores trofaste trænere.
Vi regner med at vi i løbet af 2013 kan høste erfaringer med driften, således at vi til næste generalforsamling kan udskille fitness som en selvstændig afdeling i KHIF.

Klubhus projektet.
Vi arbejder videre med indsamling til vores klubhusprojekt hvor indsamlingen stadig er åben, så man med skattefradrag kan støtte projektet. Vi mangler stadig en mill. før vi kan sætte projektet i gang.

Hjemmeside
Vores opstart af fitness gjorde det nødvendigt at tilpasse vores hjemmeside, så der kunne bookes
Tid over nettet fra computer eller mobil. Vi benyttede muligheden til at få lavet en helt ny hjemmeside hvor vi har fået mulighed for ensartet udseende af alle vore afsnit samt mange nye muligheder for, nemt og overskueligt at opbygge og udnytte fælles databaser i de forskellige afdelinger.
Der bliver på sigt også muligt at skabe et mere sikkert overblik over hvem der er medlemmer af foreningen. Det vil over tid give ressource mæssige besparelser hos vore frivillige ledere og trænere.
Jeg synes vores nye hjemmeside er et fantastisk løft for vores forening. De store fordele komme i takt med at information lægges ind, så systemet kan gøre brug heraf. Det er næsten kun fantasien der sætter begrænsning med det nye system.

KHIF-Bladet
Vi har pr. august 2012 nedlagt vores blad (KHIF-Bladet), som har været udsendt i mange år. Grunden var at vi havde et årligt underskud på kr. 50.000, på trykning og distribution af bladet. Dette sammenholdt med at vores nye hjemmeside gav os mulighed for at håndtere vore annoncører og vore informationer og reportager på en let tilgængelig måde. Det har givet alle afdelinger frie hænder til at fremføre nyheder og reportager når og hvordan de ønsker. Det var selvfølgelig en lidt vemodig beslutning, men jeg føler det var nødvendigt, også for at fremtidssikre vores forening til de informationssystemer der bruges i dag.

Mødeaktiviteter
Vi har i de sidste par år haft problemer med møde disciplinen til hoved bestyrelses møder.
Den nye bestyrelse der blev valgt i Tennis ved sidste generalforsamling og den nytiltrådte bestyrelse i Fodbold har giver mærkbare ændringer og vi ser frem til i 2013 at kunne holde bestyrelsesmøder hvor alle medlemmer af foreningen er repræsenteret.

2013
Når vi ser frem på 2013 har vi allerede i de foregående punkter berørt mange af de ting som vi skal arbejde med i det kommende år. Vi skal have de nye tiltag ”kørt ind” og have en masse detaljer fastlagt. Vi er derfor nødsaget til at begrænse nye tiltag. Heldigvis er vi efterhånden kommet i den situation at vi kan arbejde på flere fronter sideløbende. Vi er så heldige, at vi har mange ildsjæle der selvstændigt løbende kan træffe nødvendige beslutninger så vi ikke hele tiden skal forsinkes af at alle detaljer skal besluttes på bestyrelses møderne. Dette giver bestyrelsen mere tid til at kunne arbejde som en bestyrelse bør, nemlig at tegne de overordnede linjer for foreningens udvikling.
Denne arbejdsform, er også grunden til at vi har nået så meget i det forløbne år. Det gør det mere spændende at sidde i både hovedbestyrelse og afdelingsbestyrelser.
Jeg har fået en del spørgsmål om hvordan det er muligt at starte fitness op uden kommunal tilskud, jeg har svaret at det skyldes "En fantastisk indsats fra vore ildsjæle i foreningen og vore sponsorer".

Sommerfest
Ovenstående er også grunden til at vi igen i år tør varsle en sommerfest i 2013, Jeg har endnu ikke mange detaljer, men jeg ved der er reserveret lokaler.

Multibane
Fodbold arbejder med godkendelse af anlæg af multibane i nærheden af omklædning. Vi har ikke helt fastlagt placering, men det vil ske i den kommende måned.
Herefter skal vi have indhentet bygge tilladelse. Multibanen skal være med til at trække folk til foreningens område også folk der ikke er medlem af foreningen.

LM i Petanque
Vi skal igen i år afholde LM (DGI’s Landmesterskab) i petanque hvor vi vil få ca. 250 gæster der skal deltage i turneringen.
Arrangementet skyldes at det tidligere stævne, var en ubetinget succes. Dette er ligeledes kun muligt fordi ildsjæle yder en fantastisk indsats.

Nye medlemmer
Der bliver massiv indflytning i mange nye boliger i 2013, dette vil give os mulighed for at få mange nye medlemmer der igen kan være med til at løfte vores forening videre.

Afslutning
Jeg synes vi alle kan være tilfredse med den udvikling vi har gennemgået og som vil fortsætte i fremtiden vi har en svær periode foran os, da velfærdsmodellen knager og giver sikkerhed for at vi ikke får øgede bevillinger i fremtiden. Men vi skal ud fra det vi har nået i 2012 være optimistisk og ikke lade os begrænse af offentlige midler, vi har vist, at vi selv kan skabe resultater. Vi skal turde fortsætte og stadig sætte os mål der også i fremtiden byder på store udfordringer.

Til slut vil jeg gerne på forretningsudvalgets vegne, sige tak til idrætsudøvere og trænere.
Tak til ledere og bestyrelser for en fantastisk indsats. Vi er taknemmelige for at I vederlagsfrit stiller jeres fritid til rådighed for foreningen.
Tak til Hans Tranberg og hjælpere for drift af KHIF-Hallens Cafeteria og nu også vores nye salgssted ved Spejderhytten. Der er med til at skabe en ramme hvor man kan hygge sig efter idræt og styrke klublivet i KHIF.

Sidst men ikke mindst en stor tak til vore sponsorer, der gør det muligt for foreningen at skaffe midler til de arrangementer, der skal gøre det spændende at være med i KHIF, som leder og udøver.
Jeg vil gerne ønske alle i KHIF et godt Klub år i 2013.

20.02.2013 /
Søren Quist Rasmussen
Formand

Årsberetning 2011

Billede

Generalforsamling KHIF, 22. februar 2012.

Formandens beretning
Vi har afsluttet 2011, som for KHIF blev et spændende år, hvor vi endelig fik igangsat nogle af de projekter, som vi har brugt så mange ressourcer på i de seneste år.
Jeg vil starte med et tilbageblik på året 2011.

Omklædning
Sport og fritid har nu afsluttet byggeriet af vore nye omklædnings faciliteter, som vi regner med at tage i brug når sæsonen starter.
Det er en klar forbedring af vore faciliteter og jeg er sikker på, at vi vil få stor glæde af de nye faciliteter. Byggeriet er et byggeri i den højeste energi klasse og det bliver spændende at følge
Driften fremover. Der er enkelte småting der stadig hænger og først kan færdiggøres når frosten har sluppet sit tag.

Spejderhytten
I 2011, er det også lykkedes for os at overtage spejderhytten, som spejderne ikke har brugt i flere år.
Vi har allerede underskrevet areal lejeaftalen på grunden. Vi er i færd med at få oprettet skøde på selve hytten som vi forventer den officielle overtagelse af pr. 1 marts 2012.
Vi har i KHIF bladet annonceret efter ideer til anvendelse. Der er indkommet 3 forslag.
2 foreslår at starte vores fitness op i Spejderhytten
1 foreslår at hytten anvendes til ungdomsarbejde for lokale unge i området.
Forretningsudvalget har besluttet at gå efter flertallet, således at der startes fitness afdeling i hytten
Her i foråret. Det er en midlertidig placering, da det jo er planen, at vi bygger vort klubhus mellem spejderhytten og omklædning, hvor fitness får sin endelige placering.

Der er ansøgt om midler fra kommunens anlægspulje til istandsættelse af hytten. Århus Kommune har bevilget kr. 125.000,- til projektet. Betinget af at vi selv yder tilsvarende i form af eget arbejde.
Driften af hytten vil således fra 1 marts 2012 skulle afholdes fra hovedforeningens kasse, hvilket nødvendiggør en indtjening til samme. Det kommer vi tilbage til senere på mødet.

Klubhus projektet
Vi mangler stadig at samle en mill. Ekstra inden vi kan sætte byggeriet i gang. Vi håber fitness aktiviteten kan være med til at tilvejebringe en del af de manglende midler, sammen med private sponsorer der stadig er velkommen til at indbetale skattefrit bidrag til projektet.
Juletræssalg og julelotteri:
Vi har igen i år solgt juletræer for at tjene et beløb til klubhus projektet. Juletræs salg har givet et overskud på kr. 32.500,- hvoraf kr. 29.000, er overført til klubhus projektet.
Der er også blevet solgt julelotteri i 2011 hvor der blev tjent kr. 1.915, til projektet.
Vi er meget taknemmelige for det store arbejde der er præsteret fra nogle af vore meget aktive medlemmer.

Mødeaktiviteter
Der har været afholdt det sædvanlige antal bestyrelses møder i hovedbestyrelsen, desværre har der i 2011 været et ikke tilfredsstillende fremmøde fra nogle af afdelingsformændene. Vi har således ikke i 2011 haft fremmøde fra Fodbold, Tennis og Motion/volley.
Badminton har også været ret ustabil hvad angår fremmøde. Det er påtalt overfor de ansvarlige og vi har fået tilsagn om bedring i 2012.
Det er ikke tilfredsstillende at mere end 50 % af vore medlemmer ikke er repræsenteret på vore bestyrelses møder og således står udenfor indflydelse.

Det kommende år
Der er ingen tvivl om at 2012 bliver et meget spændende år for KHIF. Vi står overfor store udfordringer med at få de nye faciliteter til at fungere.
Vi skal have istandsat spejderhytten og vi skal have opstartet vores fitness afdeling. Alle disse aktiviteter skal drives af frivillige ledere og instruktører, hvilket stiller store krav til forenings ledelse. Vi er dog fortrøstningsfulde, da vi kender de kapaciteter der beredvilligt har stillet deres assistance til rådighed. Det er meget positivt, at vi ligefrem mærker et pres for at få afgørelserne på plads, så man kan komme i gang med arbejdet. Dette gør det muligt at nå meget langt med udviklingen af foreningen, når der arbejdes på flere fronter samtidig.
Vi håber selvfølgelig, at de tiltag vi har igangsat, vil have en positiv indflydelse på vores forening og leve op til de forventninger vore medlemmer har til foreningen. Målet er løbende at udvikle vores forening og de tilbud foreningen kan tilbyde medlemmerne, således at de er ajour med efterspørgselen fra nuværende og kommende medlemmer.
Derfor har vi også brug for tilgang af nye ledere og trænere til foreningen, der kan supplere den nuværende ledelse og være klar til at tage over.

Vi ved, at vi får et stort antal nye potentielle medlemmer i de kommende år, vi skal være rustet til at tage godt imod dem når de henvender sig til foreningen.

Afslutning
Til slut vil jeg gerne på forretningsudvalgets vegne, sige tak til idrætsudøvere og trænere.
Tak til ledere og bestyrelser for en kæmpe indsats. Vi er taknemmelige for at de vederlagsfrit stiller deres fritid til rådighed.
Tak til Hans og hjælpere for drift af Hallens Cafeteria. Der er med til at skabe en ramme hvor man kan hygge sig efter idræt og styrke klublivet i KHIF.

Sidst men ikke mindst en stor tak til vore sponsorer, der gør det muligt for foreningen at skaffe midler til de arrangementer, der skal gøre det spændende at være med i KHIF, som leder og udøver.
Jeg vil gerne ønske alle i KHIF et godt Klub år i 2012.

22.02.2012 /
Søren Quist Rasmussen
Formand

Nyt klubhus

Indsamlet beløb til klubhusbyggeriet 
kr. 873.583,-