Vi står og mangler folk til hovedbestyrelsen og dermed som bonus kan skrive bestyrelsesarbejde
og frivilligt arbejde på CV'et  -  Er du interesseret ? - venligst kontakt os  -  khif@khif.info

Sommerfuglpositionen

Mange af os danskere bruger meget af vores tid på at sidde. Mange af os har kontorjobs, og det er ikke ualmindeligt at føle smerte eller stivhed i nederste del af ryggen efter en lang uge i kontorstolen.

Dette ubehag, der kan mærkes i underkroppen, kan skyldes, at arvævet i kroppen er presset.

Men du behøver ikke nødvendigvis at bære disse plager over længere tid. Der er mange metoder, du kan forsøge at lette smerten med, og vi viser dig, hvad der vil være en meget effektiv måde at prøve.

Metoden er at sidde ned på rumpen, mens du strækker benene foran dig. Desuden placerer du dine ben, så dine såler møder hinanden.

Træk derefter dine ben ind mod dig selv, så du sidder som vist på billedet ovenfor. Nu skubber dine lår ned til gulvet.
Hold trykket i ca. 30 sekunder og slip igen. Men husk, at hver gang du udfører øvelsen, så prøv at holde trykket i længere perioder.
Målet er at holde stillingen i fem minutter.

Øvelsen er nok kendt for mange kvinder. Øvelsen kaldes sommerfuglspositionen, og bruges ofte til gravide kvinder.

Hvis du lider af alvorlige rygproblemer, skal du søge professionel hjælp, men det skader ikke at prøve denne metode, som millioner af mennesker har haft glæde af!

Stræk-øvelser, iskias-smerter.

7 strækøvelser som lindrer ryg- og nervesmerter på ingen tid.

En irriteret iskiasnerve kan forårsage ekstrem smerte i ryggen og benene, og de flest mennesker kommer til at stifte bekendtskab med det gennem livet, nogle betydeligt mere end andre. At være besværet af iskiassmerter kan være så smertefyldt, at den forstyrrer hverdagen, derfor vil jeg give et lille tip om disse syv øvelser som lindrer smerten. 

Først og fremmest skal vi fastlægge, hvad iskiasnerven er for at forstå, hvad der forårsager smerten. Iskiassmerter får du, når iskiasnerven er i klemme, hvilket skaber jagende smerter i bagdelen og benene, nogle gange så kraftige at du ikke kan gå. 

Ifølge Ischiasspecialisterna så kan iskiassmerter forårsages af skader, infektioner,
muskelproblemer eller lignende, andre gange er årsagen uklar. Men inden du gør noget andet – prøv disse magiske øvelser. 

Se vedhæftede pdf-dokument som viser/beskriver øvelser som lindrer ryg- og nervesmerter

Trænings-bånd

Trænings-bånd.

Træningsbånd er produceret af latex (naturgummi).
Træningsbånd er velegnet til styrketræning af både over- og underkroppen.
Kan anvendes i forskellige opvarmningsøvelser og ryg-, styrke-, udholdenhed- og balanceøvelser.
Træningsbånd udfordrer din styrke, udholdenhed og balanceevne på en anderledes og mere dybdegående måde.


Se vedhæftede pdf-dokument som viser/beskriver øvelser for Trænings-bånd

 

Træningsmåtte, sort

Sort træningsmåtte 181x61x1,5 mm.

cPro9 Træningsmåtte med dimensionerne 180x60x1,5cm.
Den store tykkelse på 1,5cm gør at du altid vil ligge komfortabelt, selv efter mange mavebøjninger.

Længden på 180cm gør at den kan benyttes af enhver - uanset hvilken øvelse du skal udføre.
Træningsmåtten er udført i et kraftigt sort materiale, som gør at den vil se pæn ud i ethvert fitnesscenter.
Den totale vægt på cPro9 Træningsmåtten er 1,4kg.

Sponsorat fra Apuls.dk, 3 stk.

Datablad

Faste baller

Hemmeligheden bag faste baller.
Styrketræning er træning, der får dine muskler til at vokse, og større muskelmasse er præcis, hvad du har brug for til at forme dine baller.
Find her de 8 allerbedste styrketræningsøvelser til faste baller.

7 gode grunde til at have stærke baller.
1. En bedre holdning: Stærke baller giver dig en bedre holdning, da ballemusklerne holder dit bækken stabilt, når du sidder, står og går.
2. Højere forbrænding: Jo flere muskler, jo højere forbrænding både før, under og efter træning.
3. En bedre løbestil: Du bliver en bedre og mere udholdende løber, når du har stærke baller og ben.
4. Skåner din ryg: Stærke ballemuskler beskytter din rygsøjle, da de tager af for mange af de stød, som kroppen udsættes for under løb.
5. Øget kraft: Du opnår mere kraft og acceleration, jo stærkere dine ben- og ballemuskler er. Det gavner dig under løb, men også ved hop og løft, hvor dine muskler er i stand til at reagere hurtigt.
6. Lavere risiko for skader: Stærke ben og baller er mere udholdende og sænker din risiko for skader. Mange skader skyldes enten overbelastning, eller at du er træt
og derfor uopmærksom.
7. Overskud i hverdagen: Stærke baller gør dig mere udholdende i hverdagens mange aktiviteter, fx gang på trapper, cykling til arbejdet osv.

Sådan skal du træne.
* Du skal gennemføre programmet med de 8 øvelser 3 gange om ugen. Sørg for ikke at styrketræne to dage i træk, dine muskler har brug for ro, så de kan genopbygges og blive klar til næste træning.
* Hver øvelse gentages 10 gange, inden du går videre til næste øvelse. Afhængigt af dit niveau gentager du sættet med de 8 øvelser 3-6 gange. Sørg for, at dine håndvægte er så tunge, at du kun lige akkurat kan udføre de to sidste gentagelser af hver øvelse.
* Opvarmning er vigtigt. Varm op i 10 minutter inden hver træning. Fx med løb, romaskine eller crosstrainer.

Se vedhæftede pdf-dokument som viser/beskriver øvelser for Faste baller

 

Step-bænk

Stepbænk strammer op i bagdelen, lår og læggene. Den giver en god kondition og hurtig kalorieforbrænding. Du træner samtidigt din koordination.
Den har en skridsikker gummioverflade for et godt fodfæste, så det eneste brugeren skal fokusere på er udførelse af træningen.
Produceret i en plastform der dæmper stødet og er derfor skånsom mod knæ.

Se vedhæftede pdf-dokument som viser/beskriver øvelser for Stepbænk

 

Rygtrænings-bænk

Hyper Extension-bænk (Rygtrænings-bænk)

Bodymax Justerbar Hyper Extension Bænk vil hjælpe strækning, motion og tilstand af din rygs muskler.
Bodymax rygtræningsbænk er perfekt til træning og udstrækning af rygmuskulaturen.
Hyper extensions er en særlig god øvelse for den lige rygstrækker samt baller og baglår.

Se evt. video

Hulahop-ring

Hulahop-ring (Rockerring)
Kom i form på en morsom måde. Hulahop-ringen giver dig øjet bevægelighed og effektive træning af mave, hofte og ryg.
Sørg for at lære dig at rocke begge veje !.

Giver øget styrke. Den træníng vil du kende godt. Tyngden gør den mere effektiv, da du bruger mere muskelkraft for at bruge den.
Bulerne på indersiden giver en kraftig massage.

Se vedhæftede pdf-dokument som viser/beskriver øvelser for Hulahop-ring

 

Krampe

Langt de fleste mennesker har p

røvet at få krampe, og for motionister er den et vilkår, man må forholde sig til.
For ingen har lyst til, at den pludselig sætter ind som den ubekendte faktor.

• Stort set alle kramper kan standses, hvis musklen strækkes ud.
Det får nemlig muskelfibrenes små elementer til at slippe det fastlåste greb i hinanden.
Stående:
Bliver du fx. ramt af krampe i læggen, skal du stille dig en lille meter fra en væg eller lignende og læne dig frem med strakt ben og hælen i jorden.
Liggende:
Ligger du ned med krampe i læg eller baglår, kan du få en hjælper til at løfte dit ben i vejret og presse mod fodballen, så tæerne presses i retning mod dit hoved.

• Der er mange diskussioner hvorvidt udstrækning kan hjælpe mod mindre ømhed og krampe, men de fleste vil opleve en fornemmelse af musklerne bliver mere afslappede hvis de bliver strukket ud både før og efter træning.
• Dehydrering kan også medføre kramper i benene --> Drik rigeligt med vand.
• Har man generelt meget stive led kan massage være med til at minimere chancen for at få krampe.

Mere info om: Undgå krampe (Kilde: AktivTræning)

Sådan undgår du krampe

Forrige Næste

Fem FITNESS-råd

  1. Få lagt et træningsprogram med hjælp fra en instruktør.
  2. Træn med en makker. I kan motivere hinanden og gribe ind, hvis vægten bliver for tung.
  3. Hvis noget føles for tungt, så gå et vægttrin ned. Pres ikke kroppen for hårdt.
  4. Træn ikke den samme muskelgruppe to dage i træk. Det er bedst at vente 48 timer mellem træningen.
  5. Husk væske og træn ikke, når du er alt for sulten.

Borg-skalaen

Kæmpe BANKO


KHIF-Hallen

25. nov. 2018

Køb juletræ hos KHIF.

Lørdage og søndage
i december måned
10:00 - 15:00

Hasselager: v/Hallen
Kolt: v/SuperBrugsen

Det STORE juletræ tændes
på Torvet v/SuperBrugsen

Lør. 01. dec. 2018 ca. kl. 10:30
hvor julemanden kommer
Børnene kan aflevere deres julesok
(kan afhentes 15. dec. 2018)

SuperBrugsen i samarbejde 
med 
KHIF, Lions Club, 
Bering Amatør Teater og
Grundejerforeningen i centeret

Nytårsløb

kun for sjov

Facebook



• Hold orden i lokalet •

HJÆLP os med at holde orden i lokalet samt overholde "Husets regler".

 

Ordensregler

 

F I T N E S S  -

- holder dig i form !!!

Cirkeltræning (eksempel)

      

Nyt klubhus

Indsamlet beløb til klubhusbyggeriet 
kr. 873.583,-