At få kontrol over bold og ketsjer (boldkoordination).
Børn nybegyndere/let øvede.
1 skumbold og 1 soft-tennisbold pr. spiller.
At kunne spille øvelserne i deres sværhedsgrad.
1) Stafet mellem ring og spand. Tegn/lav en ring på den ene sidelinje og sæt en spand på den anden. Boldene skal balancere på ketsjeren en ad gangen. Flyt så boldene fra ringen til spanden.
2) Bolden slås fra ketsjer og op i luften. Sæt evt. antal på.
3) Bolden slås i jorden. Sæt evt. antal på.
4)Bolden slås først i jorden og så op i luften. Spilleren lærer således at bruge begge sider af ketsjeren.
At få kontrol over bold og ketsjer.
At øve øje/hånd koordination.
At øve flugtnings-træning.
Børn nybegyndere/let øvede.
1 skumbold og 1 soft-tennisbold pr. spiller.
At kunne optrappe øvelserne i deres sværhedsgrad.
1) To spillere kaster bolden til hinanden. Den midterste forsøger at fange bolden med ketsjeren. Når dette lykkes, byttes plads med den, der kaster sidst.
2) Grupper á 3 spillere holder bolden i luften.
3) Avanceret stafetøvelse. Balancegang med bold og forsøg på at ramme kurv. Det hold, der er hurtigst færdig, vinder. Hvis kurven ikke rammes, lægges straf-tid til holdet.
At vurdere sine evner i en given situation.
At ens hold bliver det som først får gennemløbet banen.
Begyndere fra ca. 10 år.
1 bold pr. spiller.
At man opnår og udviser tillid til sit holds tilråb og anvisninger.
4 hold står i hvert sit hjørne af en bane. En blind person skal med en tennisbold nu dirigeres af sit hold hen til en spand, som står på midten af banen. Dette må kun gøres ved hjælp af tilråb. Når bolden er lagt i spanden, skal man hurtigst muligt tilbage til holdet og skifte til næste blinde løber. Når holdet er færdigt, kan man hente boldene igen.
Der kan oprettes forhindringer eller mellemstationer, der skal røres for at gøre øvelsen sværere.