Info fra KHIF-Hallen

Hjertestarter

KHIF-Fitness og KHIF-Fodbold, har i fællesskab (foråret 2016) ansøg om en hjertestarter i forbindelse med Århus Kræmmermarked 2016 arrangeret af Lions i Aarhus på Tangkrogen.

Her i efteråret har vi modtaget/fået overtakt en HJERTESTARTER ved Århus Kræmmemarked's donation af årets overskud ved et arrangement hos Trygfondens Familiehus i Skejby
(Mere info: http://www.tangkrogen.dk/tidligere-donationer).

Vi er glade og taknemlig over at blive valgt og hjertestateren vil senere blive installeret udenfor på bygningen i et specialskab beregnet dertil.
Hjertestarteren er placeret udendørs i varmeskab ved Hovedindgangen, Koltvej 45B.

Forhåbentlig skal den ikke i brug !
Hjertestarter - jeg vil redde liv
.

Den nye iPAD SP1 hjertestarter fra CU Medical er en intelligent hjertestarter fra en af verdens førende producenter af mobile hjertestartere.
Denne hjertestarter er designet til at kunne blive brugt med et minimum af uddannelse.
En iPAD SP1 hjertestarter er velegnet til brug næsten overalt, der hvor større mængde folk samles, uanset om de er på arbejdspladsen, et indkøbscenter, et hotel eller på fodboldbanen, en iPAD SP1 hjertestarter gør det at rede en persons liv nemmere end nogensinde.

iPAD SP1 hjertestarter er klar til brug med batteri, elektroder og dansk brugsanvisning.

Du bliver hjulpet af hjertestarteren, som taler dansk.

iPAD SP1 hjertestarter er beregnet til at behandle ventrikelflimmer, og pulsløs ventrikulær takykardi. Disse to hjerte tilstande er de mest almindelige årsager til en person oplever et pludseligt hjertestop. I sådan et tilfælde holder hjertet pludselig op med at pumpe, og skal behandles med et elektro shock.

Hjertestop kan ramme alle aldersgrupper og helt uden varsel. Skulle du være ude for at skulle rede en person i denne tilstand og har en iPAD SP1 hjertestarter til rådighed vil maskinen guide dig igennem hele redningsforløbet, trin for trin på dansk.
Denne hjertestarter følger de nyeste tale guidelines fra Dansk Råd for Genoplivning.

Hjertestarter er sponsoreret af Århus Kræmmermarked. (2016)
Udendørs opvarmet hjertestarterskab er sponsoreret Trygfonden. (2022)